2 Kunst en creatie: optie muziek en woord
A-stroom
Je gaat de verschillende expressievormen ontdekken, onderzoeken en inoefenen. Door aandachtig te kijken en te voelen ga je je eigen verbeelding en improvisatie ontwikkelen en kan je nieuwe dingen ontwerpen en creëren.
Je gaat zelf creatief aan de slag met een bestaande melodie, tekst, beweging, onderwerp…
Je leert je via verschillende expressievormen uitdrukken en via zintuiglijke waarnemingen en belevingen van klank, media, woord, beweging en beeld krijg je een beter beeld van jezelf en de wereld om je heen.
Deze basisoptie kan je kiezen op niveau 2A of 2A verdieping. In de optie verdieping word je extra uitgedaagd. Je verkiest een brede algemene vorming en kan vlot leerstof verwerken.
2A of 2A verdieping?
In 2A focus je vooral op de basisleerstof. Voor Frans en wiskunde krijg je extra tijd en in de evaluaties wordt nagegaan of je de basisdoelstellingen beheerst.
In 2A verdieping krijg je naast de basisleerstof voor alle vakken ook verdiepings- en uitbreidingsleerstof. In de evaluaties komen ook moeilijkere oefeningen voor.
Voor wie?
- Je bent geïnteresseerd in alle vormen van kunst en cultuur, met een voorkeur voor de podiumkunsten muziek, woord, dans en musical.
- Je vindt de verschillende expressievormen beeld, beweging, klank, media, muziek,woord en musical boeiend en je wil graag met al deze vormen verder aan de slag.
- Je wil je artistieke talenten en creativiteit (verder) ontwikkelen om je expressief te leren uitdrukken.
Wat na het tweede jaar?
Op het einde van het tweede jaar geven de leerkrachten jou een advies. Ze houden daarbij rekening met je aanleg, belangstelling en capaciteiten. Het keuzepakket in het tweede jaar zet je niet vast naar het derde jaar toe (uitz. Latijn).
Lestabel
2A | 2A verdieping | |
---|---|---|
ALGEMENE VORMING (27 u.) | ALGEMENE VORMING (27 u.) | |
Godsdienst | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 4 | 4 |
Wiskunde | 5 | 5 |
Geschiedenis | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Muziek | 1 | 1 |
Beeld | 1 | 1 |
Techniek | 2 | 2 |
Natuurwetenschappen | 1 | 1 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
BASISOPTIE | BASISOPTIE | |
Kunst en creatie: optie muziek en woord | 5 | 5 |
TOTAAL | 32 | 32 |
Les in een vreemde taal
CLIL staat voor ‘Content and Language Integrated Learning’. Het is een vorm van meertalig onderwijs waarin je een vak in een andere taal krijgt.
In het tweede jaar verdieping kan je geschiedenis in het Engels volgen. Ook in de hogere jaren is er een CLIL-aanbod.
Een CLIL-les is geen taalles. De focus ligt niet op de vreemde taal; wel op de vakinhoud. Je leert de taal niet door die te bestuderen, maar door die actief te gebruiken. Leerkrachten verwachten in CLIL-lessen dan ook geen foutloos taalgebruik, maar stimuleren de spontane omgang in een vreemde taal.
Wat nadien?
Misschien ook interessant voor jou?
Onze belevenissen op sociale media
Er borrelt, bruist en leeft heel wat in onze eerste graad!
Snuif via deze Facebookpagina of deze Instagrampagina de sfeer op van deze leuke campus.