2 Kunst en creatie: optie beeld en mode
A-stroom
Door te experimenteren met verschillende materialen en technieken, ontdek je hoe deze reageren, wat hun sterktes en zwaktes zijn en hoe je ze kunt inzetten om een bepaald effect te bereiken. Dit proces helpt je bij het maken van technische en artistieke keuzes.
Je gaat zelf creatief aan de slag met bestaande voorwerpen, ideeën en onderwerpen. Door je verbeelding de vrije loop te laten, leer je de wereld ook eens van een andere kant te bekijken. Hierdoor ontdek je je eigen favoriete expressievorm en ontwikkel je een eigen stijl.
Deze basisoptie kan je kiezen op niveau 2A basis of 2A verdieping. In de optie verdieping word je extra uitgedaagd. Je verkiest een brede algemene vorming en kan vlot leerstof verwerken.
2A basis of 2A verdieping?
In 2A basis focus je vooral op de basisleerstof. Voor Frans en wiskunde krijg je extra tijd en in de evaluaties wordt nagegaan of je de basisdoelstellingen beheerst.
In 2A verdieping krijg je naast de basisleerstof voor alle vakken ook verdiepings- en uitbreidingsleerstof. In de evaluaties komen ook moeilijkere oefeningen voor.
Voor wie?
- Je hebt interesse in alle vormen van kunst en cultuur, in het bijzonder voor beeld en mode.
- Je vindt de verschillende expressievormen beeld, mode, beweging, klank, media en woord boeiend en wil graag met al deze vormen aan de slag.
- Je wil je artistieke talenten en creativiteit (verder) ontwikkelen om zelf dingen te leren creëren.
Wat na het tweede jaar?
Op het einde van het tweede jaar geven de leerkrachten jou een advies. Ze houden daarbij rekening met je aanleg, belangstelling en capaciteiten. De basisoptie in het tweede jaar zet je niet vast naar het derde jaar toe (uitz. Latijn).
Lestabel
2A basis | 2A verdieping | |
---|---|---|
ALGEMENE VORMING (27 u.) | ALGEMENE VORMING (27 u.) | |
Godsdienst | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 4 | 4 |
Wiskunde | 5 | 5 |
Geschiedenis | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Techniek | 1 | 1 |
Natuurwetenschappen | 1 | 1 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Artistieke vorming | 1 | 1 |
WeLL | 1 | 1 |
Taallab | 1 | 1 |
BASISOPTIE | BASISOPTIE | |
Kunst en creatie: optie beeld en mode | 5 | 5 |
TOTAAL | 32 | 32 |
Les in een vreemde taal
CLIL staat voor ‘Content and Language Integrated Learning’. Het is een vorm van meertalig onderwijs waarin je een vak in een andere taal krijgt.
In het tweede jaar verdieping kan je geschiedenis in het Engels volgen. Ook in de hogere jaren is er een CLIL-aanbod.
Een CLIL-les is geen taalles. De focus ligt niet op de vreemde taal; wel op de vakinhoud. Je leert de taal niet door die te bestuderen, maar door die actief te gebruiken. Leerkrachten verwachten in CLIL-lessen dan ook geen foutloos taalgebruik, maar stimuleren de spontane omgang in een vreemde taal.
Wat nadien?
Misschien ook interessant voor jou?
Onze belevenissen op sociale media
Er borrelt, bruist en leeft heel wat in onze eerste graad!
Snuif via deze Facebookpagina of deze Instagrampagina de sfeer op van deze leuke campus.