ASO & Taal en cultuur
6 Economie-Moderne talen
De vrije ruimte biedt leerlingen een keuzemogelijkheid tussen twee uren een keuzevak of een module. Een module geeft leerlingen de kans hun kennis te verbreden of te verdiepen waarbij de nadruk op de inhoud ligt. Welke vakken en modules worden ingericht wordt jaarlijks bekeken in functie van de noden en behoeften van de leerlingen.
Doelgroep
Leerlingen die in het vierde jaar Economie volgden. Andere vooropleidingen zijn individueel te bekijken.
Finaliteit
Deze opleiding is een voorbereiding op het hoger onderwijs.
Lessentabel
6de jaar | ||
---|---|---|
Godsdienst | 2 | |
Nederlands | 4 | |
Frans | 4 | |
Engels | 3 | |
Duits | 3 | |
Wiskunde | 3 | |
Aardrijkskunde | 1 | |
Geschiedenis | 2 | |
Esthetica | - | |
Lichamelijke opvoeding | 2 | |
Natuurwetenschappen | 2 | |
Economie | 4 | |
Vrije ruimte: module of keuzevak | 2 | |
TOTAAL | 33 |
Les in een vreemde taal
CLIL staat voor Content and Language Integrated Learning. Het is een vorm van meertalig onderwijs waarin het mogelijk is om bepaalde vakken zoals geschiedenis en aardrijkskunde in een andere taal te volgen dan het Nederlands. Tijdens een CLIL-les ligt de focus niet op de vreemde taal, maar op de vakinhoud. Op deze manier leer je al doende Frans of Engels.
Wat nadien?
Slaag je in het zesde jaar ASO aan het Heilig Graf, dan beschik je over een brede, algemene kennis en ben je getraind op het vlak van leerhouding en studievaardigheden. Zo ben je als ASO-leerling goed voorbereid op alle richtingen van het hoger onderwijs
Concrete informatie over alle mogelijke vervolgopleidingen vind je op www.onderwijskiezer.be.