1 B
B-stroom
In het flexibel leertraject krijg je de kans om zelf te kiezen aan welke opdracht je eerst wil werken en hoe je dat wil doen.
Samen met je leerkrachten bekijk je of je daar veel hulp voor nodig hebt. Geen lange uitleg, maar wel instructies op maat. Jezelf leren inschatten, leren plannen en je verantwoordelijkheid durven nemen zijn hier de focus.
Voor Frans zorgen onze niveaugroepen dat je op de juiste plaats zit, afhankelijk van je niveau. Je leert al doende, je volgt de lessen op een actieve manier.
Bij het vak techniek krijg je allerlei vragen rond technische problemen die je op een praktische manier zal onderzoeken. Samenwerken, opzoeken, uitproberen en probleemoplossend denken zijn hier de kernwoorden.
Voor wie?
- Je bent een doener.
- Je leert graag door zelf te ontdekken.
- Je hebt graag veel afwisseling.
- Je bent creatief.
- Je wil anderen helpen.
Wat na het eerste jaar?
Op het einde van het eerste jaar behaal je het getuigschrift van de basisschool. In het tweede jaar kan je kiezen tussen 2B oriëntering en 2B focus. Op het einde van het eerste jaar geven de leerkrachten jou een advies.
Lestabel
1B | |
---|---|
ALGEMENE VORMING (32 u.) | |
Flexibel leertraject | 12 |
- Nederlands | |
- Wiskunde | |
- Maatschappelijke vorming | |
Godsdienst | 2 |
Engels | 1 |
Frans | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 3 |
Muziek | 1 |
Beeld | 2 |
Techniek | 5 |
Natuur en ruimte | 3 |
ICT | 1 |
TOTAAL | 32 |
Wat nadien?
Ik koos voor 1B omdat ik sommige vakken wat moeilijk vind en hier hulp bij nodig heb.
Ik vind het fijn dat iedereen op school hier lief is en dat deze school tegen pesten is.
(Romy, 1B)
Je kan hier tijdens de middagpauze sportactiviteiten doen. Dat vind ik echt tof!
(Nisrine, 1B)
Er zijn verschillende goede richtingen. Zo kan ik echt nog kiezen wat ik wil gaan doen.
(Kaiya-lee, 2B Kunst en Creatie + Maatschappij en Welzijn)
Onze belevenissen op sociale media
Er borrelt, bruist en leeft heel wat in onze eerste graad!
Snuif via deze Facebookpagina of deze Instagrampagina de sfeer op van deze leuke campus.